19 Nisan 2017 Çarşamba

Dizi Önerisi : Defendant


피고인

Defendant

Tür : Gerilim/Suç

Yayın Yılı : 2017

Yönetmen : Jo Young Gwang 

Senarist : Choi Soo Jin


Konusu

Bir savcı olan Park Jung Woo bir gün hapishanede gözlerini açtığında neden orada olduğuna dair hiçbir fikri yoktur. Karısını ve çocuğunu öldürmekten suçlu bulunup ölüm cezasına çarptırılmıştır. Neler olduğunu hatırlamaya çalışırken masumiyetini de kanıtlamak zorundadır. 


Müthiş bir dizi önerisiyle daha karşınızdayım. Son zamanlarda kendime hep Kore dizisi izlemiyorum diye kızıyordum, üzülüyordum ama neredeyse on günde iki dizi izleyince kendime geldim. Sanırım bu iki dizi, yani Remember ve Defendant, en hızlı izlediğim Kore dizileri.  

Remember bitince o malum boşluğa düşmeyelim diye daha dizi bitmeden güzel bir yapım arayışına girmiştim. Eslem'in tanıtımını görünce (okumak için tıklayın) işte dedim, bir sonraki izleyeceğim şey bu. 

Remember biter bitmez, daha gözyaşlarım soğumadan hemen Defendant'a başladık. Bu arada söylemesi ayıp annemle babam da Kore dizisi izlemeyi çok seviyor. İzlediğim çoğu gerilim/polisiye/suç dizilerini onlarla birlikte izlemiştim.  Benim uykum geldiğinde diziyi kapatmayı reddedip sen git yat dediler, o derece yani :D


Dizinin başrolü, Ji-Sung. Evet, o yürek yakan Ji-Sung. Ben zaten Secret Love ve Kill Me Heal Me'den sonra bu adam hangi dizide oynarsa izlerim demiştim. Beni yanıltmadı, bu dizisi de diğer ikisi kadar başarılı, izlenmeye sonuna kadar değerdi.

Remember'da yapılanın aksine, burada suçluyu tahmin etseniz bile, olayın nasıl tezgahlandığını bir türlü anlayamıyorsunuz. Ana karakterin hafızası kayıp ve o ne biliyorsa siz de onu biliyorsunuz. Aslında bu bizi delirtecekti izlerken çünkü Park Jung Woo'nun ufacık bir şey hatırlamak için çektiği eziyeti biz de çektik sanki. Cidden ama cidden yerimizde duramadık izlerken. 

Dizinin başları biraz yavaştı, doğrusunu söylemek gerekirse. Karakterin hiçbir şey hatırlamaması ve anılarının yavaş yavaş, izleyiciye de karaktere de acı çektirerek yerine gelmesi gerçekten sancılı bir süreçti. Fakat sonlara doğru böyle olması gerektiğini hissediyorsunuz. Sindire sindire işlenmiş bir kurgu söz konusu kısacası.


Ji Sung'ın oyunculuğunu asla yeterince övemem zaten. Doya doya Ji-Sung izlemenin yanı sıra sergilediği oyunculuğu da ağzınız açık, hatta yeri geldiğinde salya sümük, hayranlıkla seyrediyorsunuz. Bu diziyi izlerken şunu anladım ki, bir yapımda oyuncuyu izlerken, onu görünce oynadığı bir başka karakteri, diziyi hatırlamıyorsanız, size onu hiçbir şekilde anımsatmıyorsa o adam cidden iyi oynuyordur. Yani durup düşünüyorum, bu adam Kill Me Heal Me gibi bir dizide bilmem kaç tane ayrı karakter canlandırdı, Secret Love'da intikam hırsıyla yanan birini oynadı. Her bir dizide bambaşka bir kişiliğe büründü ve bana hiç aynı kişiymiş gibi gelmedi. Böyle bir oyunculuk için bile dizi izlenmeye değer bence. 

Birbirini izleyen olaylar zinciri çok güzeldi. Uzunca bir süre aydınlanmayan gizemler insanı uykusuz bırakacak cinstendi. Kötü karakteri, kendisini Phantom'da da kötü olarak izlediğim Uhm Ki Joon canlandırıyordu ve ne yalan söyleyeyim hakkını vermiş. Bu adam kötü adam rolü için doğmuş bence arkadaşlar. Görünce o sinir bozucu suratına bir yumruk indirmek istiyor insan. Tabii gerçek hayatta çok ponçik bir insandır filan, orasını bilemem :D


Yine kötü karakterin arka planında, dışlanmış, babası tarafından sevilmeyen, hor görülen bir geçmiş var. Bu tabii ki yaptıklarını haklı çıkarmıyor fakat böyle diziler, bunu Remember'da da görmüştüm, insanlara bir uyarı niteliğinde aslında. Sevgisiz büyüyen insanların ne denli tehlikeli olabileceğini, zarar vermekten zevk alacak hale geldiğini gözler önüne serip özellikle ebeveynleri uyarıyorlar. 

Dizide, artık bir şeyler olsun diye isyan ettiğimiz bir an olmuştu ve yorumlara bakalım dedik. Diziyi bitirip gelenlerin yorumlarını okuyunca devam etmeye kadar verdik. Diyeceğim o ki siz de öyle bir duruma gelirseniz, yani dizi yavaş gidiyor, izlemesem mi moduna girerseniz, sabredin ve izlemeye devam edin. Olması gerektiği kadar hızlı işlenen ve hiçbir şeyin aceleye getirilmediği bir yapım çünkü Defendant. 

Yalnız böyle diziler izledikçe acaba diyorum, Kore'deki adalet sistemi cidden bu kadar gevşek mi? Aslında bu işler her yerde böyle de ben yine de Kore'de bu dizilerde izlediğimiz gibi dürüst insanların çoğunlukta olduğuna inanıyorum. Adalet sistemini manipüle etmeye çalışanlar, savcıları, yargıçları parmağında oynatanlar elbette vardır belki ama onların karşısında duran yürekli insanların da az olmadığı görüşündeyim. En azından buna inanmak istiyorum. 


Sizce de cüppe çok yakışmamış mı?

Bu tür yapımları sevenlerin kaçırmaması gereken bir dizi olduğundan bir öneri yazısı yazmayı kendime borç bildim. Belki gözünüzden kaçmıştır filan, aman kaçmasın. Bunu da Remember'ı da izleyin. Beğenceğinizden acccayip eminim. Bu arada hala ikna olmadıysanız, Remember'ın öneri yazısını okumak için tıklayın. :D

Buna benzer dizi öneriniz varsa lütfen hemen aşağı yazın. Nisan geldi ya artık, modum güzel, keyfim yerinde. Hep bir şeyler izlemek, okumak istiyorum. İnşallah böyle devam eder. 

Sağlıcakla kalın. :') 


Diziden kareler








Benzer Yapımlar : City Hunter, Secret Love, Phantom, Remember, Gap Dong, Signal




Siz Defendant'ı izlediniz mi?

Hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benimle paylaşın!


4 yorum:

  1. okul döneminde çalışınca kızlarla ilgilen iş güç deyince dizi veya film pek izleyemiyorum bende yaz tatiline izlenecekler diye bir liste oluşturuyorum ,inşallah yaza izlerim, paylaşımın için teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın daha güzel olur, bir çırpıda bitiverir. Allah kolaylık versin :') Rica ederimm ^^

      Sil
  2. İzleme listeme ekledim. Hepsini yazın izleyeceğim :-)

    YanıtlaSil