16 Ağustos 2016 Salı

The Night Circus / Erin Morgenstern | Kitap Yorumu


THE NIGHT CIRCUS

Yazarı : Erin Morgenstern

Türü : Fantastik

Yayım Yılı : 2011

Puanım : 5/5




Looking forward will be better than looking back.


Ağustosun ilk kitabı ve ilk kitap yorumuyla nihayet buradayım.

Hem ayın ilk kitabını bitirmiş olmanın mutluluğu, hem de unutmaya yüz tutmuş kitap yorumlama yetimi yeniden kullanacak olmanın verdiği heyecanla içim içime sığmıyor.

Ciddi ciddi kitabı iki haftada, hatta 15 günde bitirdim ve bu sürede okuma bunalımının dibine vurdum. Kitabı okuyorum, diyorum içimden "Rahat bir 50-60 sayfa olmuştur.", bir bakıyorum daha on sayfa anca okumuşum. Gel de delirme. 

Bir de ne zaman kitabı elime alsam uykum geliyordu, artık ne alakaysa. 

Kitabı orijinal dilinden okuduğum için oldu desem, çok basit bir dili vardı zaten. Bir bölümde taş çatlasın 3-4 tane bilmediğim bir kelimeyle karşılaşıyordum. Bu da çok rahatsız etmiyor beni açıkçası. 

Neyse, sonunda bitirdim ya. Kitabın yorumuna geçeyim artık, çok gevezelik ediyorum ya :/

Gece Sirki'nin konusu şöyle;


Çocukluklarından beri bir yarışma için eğitilen iki büyücü, Marco ve Celia, bu karşılaşmanın yapılacağı Gece Sirki'nde kozlarını paylaşacaklardır. 


Gece Sirki benim hep aklımın bir köşesinde olan ama okumayı hiç ciddi ciddi düşünmediğim bir kitap oldu. İlk kez tanıtımlarını gazetelerde görmüştüm ve çok iyi hatırlıyorum unutmamak için resimlerini gazeteden kesmiştim filan. Okumayı ertelememin sebebi de bu kadar çok merak ettiğim bir kitabı bitirmiş olmanın bende oluşturacağı boşluktan korkuyor olmamdı. Sizin için gizemli olan birinin her şeyini öğrenmek, her sırrını bilmek gibi bir şey bu. 

Hikaye zaten insanı gerçekten içine alır bir şekilde başlıyor ve bölümler atladıkça merakınız, okuma isteğiniz de artıyor. Tabii benim gibi okuma bunalımında değilseniz -_-


People see what they wish to see. And in most cases, what they are told that they see.

Kitap gerçekten büyülüydü. Tam da beklediğim gibi hissettiren bir kitap oldu benim için. Okuduğum süre boyunca her ne kadar yavaş okuduğumdan şikayet etsem de mutluydum aslında. Böyle bir sirk fikri gerçekten insanı heveslendiriyor ve "keşke olsa" düşüncelerine boğuyor. 

Kitabı ilerisini, nasıl sonuçlanacağını tahmin etmeden okudum, okuduğum cümlenin, sayfanın, bölümün tadını çıkardım açıkçası. Bu yüzden de olayların bağlanma şekline çok şaşırdım ki bunun ipucu verilmişti sanki ama ben yine de o sona aşık oldum.


"Secrets have power and that power diminishes when they are shared, so they are best kept and kept well. Sharing secrets, real secrets, important ones, with even one other person, will change them. Writing them down is worse, because who can tell how many eyes might see them inscribed on paper, no matter how careful you might be with it. So it's really best to keep your secrets when you have them, for their own good, as well as yours."

Karakterlerin her birinde kendilerine özgü bir hava vardı ve bu da çok hoşuma gitti benim. 

Ayrıca sirkin dinamikleri, kuralları ve işleyişi de çok zekice kurgulanmıştı, hayran kaldım okurken. Sanırım ben de, eğer böyle bir sirk gerçekten olsaydı, ona bağımlı hale gelen ziyaretçilerden olurdum ve nereye giderse onu takip ederdim takıntılı bir şekilde. 




Filmi çekilse süper olurdu, tabii hakkını vererek çekseler. Böyle düşsel kurguları seviyorsanız kesinlikle okumalısınız. 


"..I remember the people who look at me the way you do."

"What way that might be?"

"As though they cannot decide if they are afraid of me or they want to kiss me."

"I am not afraid of you."
       

...

Siz "Gece Sirki"ni okudunuz mu?

Hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benimle paylaşın!

16 yorum:

  1. Ay daha Türkçeyi okuyamıyorum :) Okudum desem ne ütopik olurdu :)) Kendime güldüm, kendime inanamadım falan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa :D Türkçe çevirisi var ya, bahsetmeyi unutmuşum ama.. Tavsiye ediyorum, oku bence :')

      Sil
    2. :)))) Havan batsın Gözde :))) Bence sen bana fiş kes, ben hece yapayım. Valla okumaya okumaya, okumayı unuttum. Salt yazıyorum. Çalçene Yağmur :)))

      Sil
    3. Bence doğru kitabı bulacaksın Yağmur, seni bu bunalımdan kurtaracak gerçek kitap dışarılarda bir yerlerde seni bekliyorr :D

      Sil
  2. Yaa çok güzel kitap yorumluyordun sen kesin nazar değdi o yüzden kitap okuyamıyorsun :)
    Çok şükür şeytanın bacağını kırmışsın. Ben senin okuma tarzını çok beğeniyorum. O yüzden kitap yorumlarını çok merak ediyorum Gözdecim :)

    Devamı hızlı bir şekilde gelir İnşallah :)
    Tüm dertlerinden, sıkıntılarından bir an önce kurtulursun İnşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin nazar var değil mi Kukla :/ Ben aslında gayet de Okuyan bir Muggle'dım :D Bu kitap bitince hemen bir başkasına sarıldım derman olsun diye, bakalım zaman gösterecek :D Duaların için çok teşekkür ediyorum ve amiinn, hepimiz rahata ferahlığa kavuşuruz inşallah canım benimm ^.^

      Sil
  3. Kalınlığından dolayı ana dilinde okumaya cesaret edemem herhalde ama merak ettiğim kitaplardan birisi. Sanırım benim de çoğu kitabı ertelememin temel sebebi, kitabı okuyunca oluşacak boşluktan korkmam. Umarım reading slump dönemin en kısa sürede son bulur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, okuyacak bir sürü kitap var. Hatta birçoğunu okumadan ölüp gideceğiz ne yazık ki ama her güzel kitaptan sonra oluşan o boşluk hissini hep yaşıyoruz işte kitap-severler olarak... Umarım ya, ben de umutluyum ama hayırlısı :D

      Sil
  4. Orjinal dilinde okumaya kalksam bir yılı bulur herhalde bitmesi :D

    YanıtlaSil
  5. Sırf bura yazmaq üçün gmaildən girdim. Kitabı oxumadan sevdim. Kitab haqqında yazını sevərək oxudum, ən çox da kitabdan hissələr məni kitaba bağladı.. Bu kitabı mütləq oxumalıyam. İnşaAllah oxuyanda disaoppinment olmaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıntıları özenerek seçtim, kitaba çeksin insanları diye. Demek işe yaramış! Senin de çok seveceğini düşünüyorum ^.^

      Sil
  6. Ne güzel yorumlamışsın. İlk defa sayende duyuyorum adını ve listeme alıyorum elbette :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini umuyorum Betül! Teşekkür ederim ^.^

      Sil
  7. Çok güzel yazmışsınız bende okuyorum kitabı yarısına geldim henüz ama çok güzel betimlemeler harika bir kitap bence 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de beğenmenize çok sevindim, çok teşekkür ederim ^.^

      Sil