Pazar 6'lısı : Bu Yıl Tekrar Okumak İstediğiniz 6 Kitap




Bu ilk kez Pazar 6'lısı etkinliği kapsamında liste hazırlayışım oldu. Temalar gerçekten çok hoş, liste yapmak da fazlasıyla eğlenceli. Siz de bir bakın, hatta mutlaka katılın derim. >> Bu Ayın Temaları

Ben aslında okuduğum kitapları yeniden okumayı sevmem, çoğu kez benim için vakit kaybıdır bu olay. Ama bu temayı görünce ve şöyle bir düşününce yeniden okumak isteyebileceğim kitaplar olduğunu fark ettim. İstekten de öte hatta, aşağıdaki kitapları yeniden okumaya ihtiyacım var.



1. / 2. / 3.


Bu yaz serinin orijinal dil versiyonlarını okumaya başlamıştım ama Ateş Kadehi'ne kadar gelebildim. Bu üçünü de aynı şekilde okumak istiyorum fakat son üç kitabı sadece birer kez okudum. Acaba neden -_-

Neyse önce yaz gelmeden üçünü bir kez daha okuyayım diyorum. İngilizcelerini de ne zaman kısmet olursa okurum artık. Hep dediğim gibi, tekrar tekrar okuduğumda aynı zevki alabileceğim tek seri gibi geliyor bana Harry Potter. Zaten zahmet edip başka serileri tekrar okumadım hiç ya, neyse.



4.


Bu kitap 'Sofi'nin Dünyası' kitabının yazarından. Sofi'nin Dünya'sını bu kitaptan sonra okumuştum hatta ben. Zaten yıl olarak da önce bu kitabı yazmış sanırım yazar. 

Kitabı çok önceden -annemin zorlamasıyla- okumuştum. Kadın kitabı bitirdikten sonra abartısız başımın etini yemişti ve devamlı, devamlı bu kitaptan bahseder olmuştu. O zamanlar henüz yedinci sınıfa mı ne gidiyordum. Okuduğumu, çok beğendiğimi hatırlıyorum. Hatta sonra ben de etrafımdakilere okumaları için baskı yapmıştım.

Ama ne yazık ki şuan kitabın konusunu bile hayal meyal hatırlıyorum. Kesinlikle bu yıl yeniden okuyacaklarımdan!


5.


Dönüşüm'ü daha bu yıl okudum ama okuduktan hemen sonra da belirttiğim gibi yeniden okunmaya ihtiyacı olan kitaplardan Dönüşüm. En azından benim için öyle. Bir kez daha, ama bu sefer dersime giren bir hocanın çevirisinden okumak istiyorum kitabı.


6.


Genç Werther'in Acıları'nı ben lise ikide, bir edebiyat sınavı için okumuştum. Hatta çok iyi hatırlıyorum bu kitabı, mektup-roman örneklerinden olduğu için okumak zorundaydık. Anahtar kelime : zorunda olmak.

Kitap dayatıldığı için, ne kadar güzel olursa olsun bitirmeye uğraşıldığı için zevk aldığımı hatırlamıyorum. 

Bu şekilde heba edilmemesi gereken bir eserdi. Kitaptan alıntılar gördükçe içim eriyor. 

Bu yüzden bu yıl yeniden okumak istiyorum Genç Werther'in Acıları'nı.

...

Sizin bu yıl yeniden okumak istediğiniz kitaplar neler?
Benimle paylaşın!




Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Dönüşüm ve Genç Werther'ı ben de tekrar okuyabilirim sanırım :) normalde çok zor yaptığım bir şeydir de :D potterları çok özledim ayrıcaa T_T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de listenin tamamını okuyabileceğimden emin değilim ya ama çabalayacağım bakalım. Potterlar özlenmez mii ^_^

      Sil
  2. Potterların ben de İngilizcesine başladım :D Gerçi araya kış okuma şenliği girdi ben de erteledim. Ama kesinlikle defalarca okunası bir seri :D Hatta kafamın içinde Hogwarts'da yaşıyorum diyebilirim. :)) Genç Werther'in Acıları'nı henüz okumadım ama iyi ki zorla okutmamışlar. Yoksa nefret edebilirdim :D İskambil Kağıtlarının Esrarı'nı da çok merak ettim. Sofie'nin Dünyası bayıldığım kitaplardan biri ve yazarının başka kitabını okumayı isterim :)) İyi okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sofi'nin Dünyası'nı seviyorsan zaten İskambil Kağıtları'nı da seversin bence :') Teşekkürler :)

      Sil
  3. Kitabı orijinal dilinden okuyabilecek kadar İngilizce bilmek. 2016 hedeflerimden ve hayallerimden :-) Bu listeyi yapanların olmazsa olmaz kitabı Harry Potter. Hepimiz bu kitapları tekrar tekrar okumak istiyoruz.

    İskambil Kağıtlarının Esrarı kitabını hiç duymamıştım. Sayende öğrenmiş oldum.

    Listeni çok sevdim. Bence her hafta katılmalısın :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu hedefine en kısa zamanda ulaşırsın :') İskambil Kağıtlarını şiddetle tavsiye ediyorum... Çok teşekkür ederim, her hafta katılmaya çalışacağım ben de :)

      Sil
  4. çok hoş bir etkinlikmiş gerçekten , vakit olsa da katılsam :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, oldukça eğlenceli.. Umarım vakit bulabilirsiniz katılmaya :')

      Sil