Pazar 6'lısı : Beni Ağlatan 6 Kitap




Finallerime çalışmaktan liste hazırlamaya vaktim olmamıştı ama bu temayı çok sevdim. Aceleyle hazırlanmış bir liste olacak ama olsun. 

Ben en mutlu biten kitaplarda dahi ağlamış bir insanım. Biten şeyler moralimi bozuyor, her şeyin bir sonunun olduğunu hatırlayıp bunalıma giriyorum. Bu yüzden listeyi hazırlamak pek zor olmayacak.

Yine de sıraladığım kitaplar hüzünlü kitaplar olsun istedim, kişisel nedenlerle ağladığım kitapları listeye dahil etmeyeceğim. 




1. Kırmızı Pazartesi



Blogumu az çok takip ediyorsanız, Kırmızı Pazartesi aşkımı da biliyorsunuzdur. Her listeye dahil edesim geliyor, o kadar aklımdan çıkaramıyorum kitabı. 

Şöyle söyleyeyim, ilk bölümün sonunda başladım ağlamaya, arada bir duraksamalar olsa da sonuna kadar ağladım. Hele son beş on sayfada ağlamaktan okuyamadım, abartmıyorum. 
Annemle babam ciddi bir sorun olduğunu bile düşündüler.

Yorumu için ; tıklayın.

...

2. Çiçekler Büyür


Kitap Bulgaristan'da yaşayan Türklerin çektikleri zorlukları anlatan bir kitap. Çok güzeldi, bir o kadar da acıklı ve duygusaldı. 

...

3. Bir Sır Saklı İçimde



Kitabı bu yaz okudum, hemen bir oturuşta bitirilebilecek bir kitap. 

Kitapta zaten sürekli bir melankoli havası vardı. Yer yer ağladığımı hatırlıyorum. 

...

4. Fareler ve İnsanlar


Kitabı çok önceden okumuş olmama rağmen sonunu hatırladıkça hala hüzünleniyorum. 

...

5. Senden Önce Ben


Çok mu klişe oldu? 

...

6. Sevdalinka


Çok acı bir olayı konu alıyor kitap bir kere;

1992'de Boşnakların yaşadığı soykırım. 

Ağlamıştım, hem de çok.

...

Listeyi daraltmak zor oldu, belki bu listenin ikincisini bile yapabilirim bir ara.

Siz hangi kitaplarda ağladınız?

Benimle paylaşın!


Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Fareler ve İnsanlar'ı çok severim ben de ve Sevdalinka'yı da. Kırmızı Pazartesi'yi çok duydum ama henüz okuma fırstım olamdı ne yazık ki. Gzüel liste eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Kırmızı Pazartesiyi not aldım. Dram aşerdiğimde ilk okuyacağım kitap olucak :D

    YanıtlaSil
  3. Kırmızı Pazartesi'yi ben de okumuş ve sevmiştim ama hiç ağlanacak bir kitap diye aklımda kalmamış. Tabii bunda benim duygusuz bir insan olmamın da etkisi olabilir. Ben bu hafta bu listeyi yapamayacağım çünkü beni ağlatan sadece iki kitap var: Bin Muhteşem Güneş ve Harry Potter Azkaban Tutsağı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon Azkaban Tutsağı değil Zümrüdüanka Yoldaşlığı olacaktı. serinin yedi kitabı olduğu için bazen hangi olayın hangi kitapta olduğunu karıştırıyorum :-)

      Sil
    2. HP kitaplarında ben de iç oluyorum ağlamaktan :/ Bin Muhteşem Güneş'i henüz okumadım ama listeme ekliyorum hemen :')

      Sil
  4. İçlerinde okumadıklarım da var ama okuduklarımın hiçbirinde ağlamamıştım :D Çalıkuşu her okuyuşumda beni ağlatan kitaptır, HP'lar tabii ki, Canan Tan'ın Yüreğim Seni Çok Sevdi'si ve Yeşil Yol şu an aklıma gelenler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil Yol'un filmininde bile ağlamaktan öldüysem kitabını okusam ne olur bilemiyorum artık :D

      Sil
  5. Benim en son okuduğum kitap Kırmızı Pazartesi. Son kısmında kötü oldum gerçekten ama ağlatacak kadar değildi. Sanırım karaktere duygusal olarak bağlanamamış olmamın etkisi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Kırmızı Pazartesi'yi okurken ağlayan tek insan benim :D Okumuş olanlardan hep sizinki gibi yorumlar alıyorum çünkü.. Kitabı okurken insanın içinde bulunduğu ruhsal durum da çok önemli tabii. :')

      Sil
  6. Emine Işınsu dışında diğerlerinin kitaplarını okumadım. John Steinbeck'in Gazap üzümleri kitabını çok merak ediyorum KPSS'ye hazırlanırken her yerde duyduğum popüler bir kitap. Diğer kitapları hakkında hiç bir bilgim yoktu. O yazara bakacağım mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gazap Üzümleri'ni ben de çok merak ediyorum, okuyan bir arkadaşım çok beğenmişti. Bakalım, okuyabilirim en kısa zamanda umarım :')

      Sil
  7. Evet, bence de bunu bir işaret olarak al :D Blogumu takip edenler her fırsatta Kırmızı Pazartesi'yi önermemden bıkıp usandılar artık :D Sana da tavsiye ediyorum, üşenme oku hemen :')

    YanıtlaSil