FİLM ÖNERİSİ : YOU'VE GOT MAIL


Bugün normalde, yaptığım hesaplara göre Martin Eden'ın bitmesi gerekiyordu. 

Ama geçen gün birdenbire hasta oldum, boğazım fena halde yanmaya başladı. Nane limondur, ıhlamurdur filan kendimi iyileştirmeye odaklandığımdan kitap okuyamadım. Ben de  madem kitap filan okuyamıyorum yattığım yerden bir film izleyip boğazımın acısını unutayım dedim. 

Anneme rastgele bir film bulalım dedim, annem de Tom Hanks'i görünce hemen bu filmi açtı, tartışmadık bile. 


Mesajınız Var, 1998 yapımı bir film.

IMDB Puanı ise 6.5 ( Daha fazlasını hak ediyor bence.)

Filmin konusuna gelecek olursak;

Joe ve Kathleen internetteki sohbet odalarından birinde bir süredir yazışmaktadırlar. Birbirleriyle sohbet etmek onların gün içindeki özel uğraşıdır adeta. Sohbet etmelerine rağmen birbirlerinin adını, işini, nerede yaşadığını bilmezler. Bu onların kuralıdır.

Kathleen'in bir kitapçı dükkanı vardır. Bu dükkan ona annesinden kalmıştır ve burası onun hayatındaki en önemli şeydir. 

Bir gün bu kitapçı dükkanının bulunduğu caddeye Fox Kitap Mağazası bir şube açar.

Asıl mesele bu mağazanın sahibi Kathleen'in sohbet arkadaşı Joe'dur. 

İkili birbirlerinden habersiz büyük bir rekabete ve sürtüşmeye sürüklenirler. 

Film o kadar güzel konulara değiniyordu ki...

Büyük mağazaların küçük işletmeleri ezip geçmesi gibi acı bir gerçek var ortada ve bunu çok güzel gözler önüne sermiş film. 

Kathleen 'Köşebaşındaki Dükkan'da sadece çocuk kitapları satıyor ve bu dükkan tam 42 yıldır hizmet veriyor. Hala dükkana gelen yaşlı insanlar ilk kitaplarını bu dükkandan aldıklarını söylüyorlar, beni etkileyen de bu oldu. 

Ayrıca Kathleen'in dükkanındaki samimiyet içimi ısıttı, orada olmayı dilememe neden oldu. 


Kathleen işine o kadar önem veriyor ki çocuklar için belirli günlerde okuma saatleri yapıyor.


Böyle sıcak bir ortamda kim bulunmak istemez ki?

Öte yandan Joe'nun sahibi olduğu Fox Kitap Mağazası gerçekten içinde kaybolmak isteyeceğiniz türden bir yer. Fakat olay şu ki mağazadaki görevliler kitapların yazarlarını bilmiyor. Kitaplarla alakası bile olmayan insanlar çalışıyor orada belki de. 


Ne var ki indirimli kitaplar insanlara daha cazip geliyor tabii.

Biz de Kathleen'in bu konuda verdiği mücadeleyi izliyoruz. 

Şu sahne oldukça hoşuma gitmişti;

Joe, Kathleen'in dükkanında dolanırken bir kitap ilgisini çeker. Kitabın fiyatını sorar, daha sonra görevli ona fiyatı ve ardından kitabın el yazması olduğunu söyler. 

Joe: Bu yüzden mi bu kadar pahalı?

Görevli : Hayır, bu yüzden bu kadar değerli.

Film benim çok hoşuma gitti. Küçük kitapçılara olan sevgim daha da arttı. 

Konu kitaplara ilgili olunca bloga böyle bir yazı yazayım dedim. 

Ayrıca filmin sadece kitaplarla ilgili kısmını ele aldım. Aşk, arkadaşlık gibi konuları da güzel ele almıştı film.

Joe ve Kathleen arasındaki ilişki fazla sevimliydi.

Şiddetle tavsiye ediyorum.

Bu arada herkes okuyor gibi görünmüyor mu?


Allah'ım bu filmin içinde olmak istiyorum!!


...


Siz 'Mesajınız Var' filmini izlediniz mi?

İzlemediyseniz, şimdi ilginizi çekti mi?

Yorumlarınızı benimle paylaşın?

Yorum Gönder

32 Yorumlar

  1. Konusuna ba-yıl-dım! İlk fırsatta izlenecek :) kitapçı gezmiş gibi olcam hem ne güzel :) bu arada geçmiş olsun :( şimdi daha iyi misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala atlatma aşamasındayım ama daha iyiyim şimdilik.. Beğenceğinden eminim :')

      Sil
  2. Öncelikle geçmiş olsun. Filmi çok merak ettim daha önce izlemiş gibiyim ama tam hatırlayamadığımdan bir daha seyredeceğim.
    Konusu çok güzel bir film teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Filmi ilk defa duyuyorum ama konusu güzelmiş filmin izlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç duymamıştım tesadüfen buldum filmi.. Umarım beğenirsin :')

      Sil
  4. Filmi ilk defa duyuyorum ama konusu güzelmiş filmin izlemek lazım :)

    YanıtlaSil
  5. Ennn ama enn sevdiğim filmlerden biridir. Büyük mağazalar yüzünden küçük kitapçıların sıcaklığı bulunamıyor artık. Sayende hatırladım filmi yeniden. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, o samimiyet hiç yok. Bu arada ne demek, rica ederim :')

      Sil
  6. Hemen izlenecekler listeme ekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim kadar beğenirsiniz filmi, şimdiden iyi seyirler :')

      Sil
  7. Kac sefer izledim bilmiyorum:))sizinle ayni hisleri paylaştım her seferinde .kaçıran ve izlemeyenler mutlaka izlesin .pişman olmayacağınız garanti.ayrıca sizin anlatımınız filmi daha merak edilir bir hale getirmiş.iyisiniz👍gecmiş olsunnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bence de izleyen pişman olmaz.. Çok düşüncelisiniz, teşekkür ederim, iyiyim biraz daha :')

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. bu filmlərdən niyə artıq çəkilmir ki -_- çox sevdiyim filmlərdəndir. yazını da çox bəyəndim :)

    YanıtlaSil
  10. mesajınız var :D lise dönemim de izlediğim en güzel filmlerden birisiydi ;) evde kız kıza toplaşıp izlemiştik :) bu filmle beraber 'the holiday'i izlemiştik tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için çok teşekkür ederim, en kısa zamanda hemen izlemek istiyorumm :')

      Sil
  11. Çok güzel bir filmdir bu:)Geçmiş olsun bu arada:)

    YanıtlaSil
  12. Bu filmi birkaç kez izledim bende.Aynen çok sıcak samimi bir film.

    YanıtlaSil
  13. Meg Ryan filmlerini çok severim. Bu filmi televizyonda defalarca gördüm ama hiç baştan sona izlemedim. Sömestrda izleyebilirim.

    Bu arada ben senin blogunu takip etmek istiyorum ama izleyiciler butonunu bulamadım. Bu siteye katılın yazısını koymadın mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az önce ekledim, umarım olmuştur. Çok teşekkür ederim bu arada :')

      Sil
    2. Az önce ekledim, umarım olmuştur. Çok teşekkür ederim bu arada :')

      Sil
    3. rica ederim. Takipçin bol olsun :-)

      Sil
  14. Bu filmi kaç kere izledim biliyorum ama gerçekten çok çok severim bazı filmlerim vardır benim böyle sarıp sarıp izlediğim onlardan biri. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle öyle bıkmadan izlenilecek filmlerden biriydi.. Teşekkür ederimm ^^

      Sil
  15. Hiç duymamıştım adını ama konusuna bayıldım şuan en kısa zamanda izlenmek üzere aklıma yazdım :)

    YanıtlaSil
  16. Ahh Tom Hanks bayılıyorum adama ya her yapımı mı güzel olur bir insanın. Bu filminde de sıcak yapısını çok seviyorum.Tom hanks filmleri hep ayrı yerdedir ama bu filmin yeri daha ayrıdır :).

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar, bende blog dünyasına yeni katılan bir film tutkunu. Uzun zamandır izlemek istediğim bir filmdi, bu. Sanırım ilk sırada zleyeceğim filme dönüştü. :) Eğer aklına 'ne izlesem' sorusu takılırsa bloguma bir uğra derim. :)

    YanıtlaSil